February 4, 2011

Aku akan menunggumu



sewaktu aku terjaga dari mimpi..
aku masih membilang hari…
membillang sudah berapa hari kita tidak bertemu..
sudah berapa bulan kita tidak berjumpa… seperti dahulu…
aku masih hidup di dalam kenangan kita…
aku masih merasa nyalaan api cinta kita…
aku masih merasa kau masih ada di sisi ku
hakikat perpisahan masih lagi tidak dapat ku terima…
aku masih mahu menghabiskan semua hidupku bersama dirimu..
mengapa kau tergamak menduakan diriku…
mengapa perpisahan yang kau pinta…
mengapa jarak yang memisahkan kita…
mengapa kau meninggalkan diriku?? sedangkan aku masih mahu mencipta kenangan bersama dirimu…
aku tahu aku masih di sini…
setia menanti….
menanti pada yang tidak pasti…
menunggu pada yang tidak akan hadir kembali..
untuk menyalakan api cinta kita yang sudah terpadam..
aku tahu kau sedang bahagia bersama dirinya…
senyumanmu yang pernah mencairkan hatiku..
kini menjadi miliknya…
renungan matamu yang pernah menyapa mataku…
kini sedang menyapa matanya…
aku masih tidak jemu menunggu dirimu…
masih tidak jemu menanti dirimu…
seperti yang pernah aku janji..
AKU AKAN MENUNGGUMU…